2012. október 25., csütörtök

Süssünk


Pár hete almás táskát sütöttem Gergőnek, az eredményt pedig meg is osztottam Veletek a Facebookos oldalamon, mire a receptet többen is elkértétek. 
A hozzávalókat és az elkészítés menetét leírtam a kép alatt, de szegény komment úgy elbújik a többi közt, gondoltam hadd kapjon egy komplett külön posztot a sütemény, mert bár ez egy ékszeres oldal elsősorban, azért néha jöhet 1-1 másabb témájú bejegyzés is, hadd legyen kicsit színesebb a blog:)
Igaz, én csak egy falatot ettem belőle,de így is állíthatom, hogy nagyon finom sütemény, hamar elkészül, és nem is kell hozzá sok dolog :)


Forró almás táska


Hozzávalók:

-1 csomag fagyasztott leveles tészta
-6 db, közepes méretű alma
-6-8 dkg cukor
-1 cs. vaníliás pudingpor
-ízlés szerint fahéj és citromlé
-1 tojás a lekenéshez

Elkészítés:

1.Az almákat megmossuk, meghámozzuk, majd apró kockákra vágjuk, egy lábasba tesszük, annyi vizet öntünk rá, hogy éppen ellepje, és félpuhára főzzük.
2. A pudingport kevés vízzel összekeverjük, az almához öntjük. Cukorral, fahéjjal, citromlével ízesítjük, majd sűrűre főzzük, utána a tűzről levesszük.
3.Amíg hűl a töltelék, a fagyasztott leveles tésztát kiolvasztjuk, 10 egyenlő részre vágjuk, majd egyenként kinyújtogatjuk.
4.Minden tészta egyik felére teszünk a töltelékből, a másik felét ráhajtjuk, jól összenyomkodjuk, majd a tetejét tojással lekenjük.
5. Sütőben közepes hőmérsékleten 20-30 perc alatt pirosra sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése