2012. november 5., hétfő

Velocipéd


Ma ismét egy "üvegmentes" ékszert hoztam nektek, bronz láncot méghozzá, melyen egy szépséges velocipéd medál függ.
Ezt az ékszert tettem többek között a zsákbamacskákba, valamint ajándékba is adtam 1-2 barátomnak, és meglepődve tapasztaltam, hogy van aki még soha nem is hallott erről a járműről. Úgy gondoltam hát, hogy a mai bejegyzésemben hozok egy kis ismertetőt is a velocipédről, azaz a mai biciklik egyik elődjéről :)

Az első példány Franciaországban született Pierre Michaux kezei alatt az 1860-as években, alapanyaga fa volt. Formája annyiban különbözik a mai kerékpároktól, hogy elöl egy nagyobb, míg hátul egy jóval kisebb kerékből állt, valamint meghajtása is eltér a ma használatos utódjától, ugyanis a velocipédnél az első kereket kellett közvetlenül hajtani. A nagyobb sebesség elérését az első kerék átmérőjének növelésével lehetett elérni a kétkerekűek gyártása folyamán, ám ezzel a növekedéssel párhuzamban egyre veszélyesebbé is vált a velocipéddel való közlekedés. Ennek ellenére a velocipéd hatalmas sikereket ért el az emberek körében, 1877-ben már 50000 velocipéd volt forgalomban Angliában, átlagosan 135 cm-es elsőkerék átmérővel.
A velocipéd több névvel is rendelkezik, az angolok penny-farthingnak (fabatka, fitying), a franciák grand-binek (nagy kettős) az amerikaiak pedig egyszerűen ordinarynak nevezték.
















A medál  5,1 cm széles, 4,3 cm magas, a kerekek közepét apró, visszafogott strasszkő díszíti. A medált 80 cm hosszú láncra függesztettem.
2 db van belőle, ha szeretnél egyet, írj nekem üzenetet az angibang154@gmail.com címre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése